یکتایی نمایش در توزیعهای آمیخته نامتناهی

thesis
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی اصفهان
  • author رضا محمدی
  • adviser مسلم نیکفر
  • Number of pages: First 15 pages
  • publication year 1381
abstract

در این رساله خاصیت یکتایی نمایش خانواده توزیعهای ‏‎n‎‏ بعدی را در حالت کلی بررسی می کند. برای حالتی که فضای پارامتر متناهی و یا شمارا است، قبلا به قدر کافی کار شده است. در اینصورت حالتی را در نظر می گیریم که فضای پارامتر ناشمارای نامتناهی باشد. برای این منظور سه قضیه بیان می شود که شامل دو شرط کافی و یک شرط لازم و کافی است . برای هر کدام از قضایا مثالهای متعددی بیان می شود که برخی از این مثالها با روشهای قبلی نیز حل شده اند.

First 15 pages

Signup for downloading 15 first pages

Already have an account?login

similar resources

مجموع‌های انتخابی یک سری نامتناهی

مجموع یک زیرمجموعه از جمله های یک سری نامتناهی، یک مجموع انتخابی آن سری نامیده می شود.در این مقاله، به توصیف مجموعۀ همۀ مجموع های انتخابی برخی سری ها می پردازیم و نشان می دهیم که اگر یک سری در شرط های ویژه ای صدق کند، مجموعۀ همۀ مجموع های انتخابی آن، به روشی مشابه با ساختن مجموعۀ کانتور به دست می آید.

full text

تطورات بنیادین مفهوم «ذات نامتناهی»

مفهوم «ذات نامتناهی» که هم از جنبۀ فلسفی و هم الهیاتی اهمیت دارد، تطورات بنیادین زیادی را در طول تاریخ تفکر در غرب پشت سر گذاشته است. پیشاسقراطیان برخورد دوگانه‌ای با آن داشته‌اند. برخی چون آناکسیمندر و ملیسوس به دیدۀ پذیرش به آن نگریسته‌اند. این آرخه از نظر آنان، منشأ، الهی‌، فناناپذیر، درون‌ماندگار‌ در جهان طبیعت و سابق بر کثرات و مشتمل بر آنهاست، اما در عین‌حال «شخص» نیست. در مقابل، فیثاغورس...

full text

مباحثی در تحلیل مدلهای آمیخته: توزیعهای نرمال- چوله و t - چوله

توزیع های آمیخته در بسیاری از تحقیقات کاربردی مانند ژنتیک، زیست شناسی و اقتصاد مورد توجه محققان قرار گرفته است. این توزیع ها در برازش مدل های رگرسیونی سهم بسزایی دارند. مطالعات فراوانی براساس توزیع های آمیخته صورت گرفته و روش های برآوردیابی مختلفی برای برآورد پارامترهای این توزیع ها مورد بررسی قرار گرفته است. در این رساله، توزیع های نرمال،t ، نرمال-چوله و t-چوله آمیخته را برای برازش خط رگرسیونی...

15 صفحه اول

قضیه اصلی حساب و یکتایی تجزیه

مفهوم یکتایی تجزیه در جبر، ریشه در قضیه اصلی حساب و نظریه جبری اعداد دارد. هدف این نوشتار بررسی مفهوم تجزیه و یکتایی آن است. پیشینه تاریخی قضیه اصلی حساب مورد بررسی قرار می گیرد. تجزیه در نیمگروهها را نیز با ذکر چند مثال مورد توجه قرار می دهیم.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


document type: thesis

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی اصفهان

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023